Wolff doet opvallende uitspraak over moderne F1: "Dat past niet bij Hamilton"
Lewis Hamilton maakt op zijn 40e zijn debuut voor Ferrari. De grote
vraag is wat de zevenvoudig wereldkampioen kan laten zien bij de
Scuderia. Kan hij in de voetsporen van Michael Schumacher treden of
wordt de gewaagde overstap toch een teleurstelling? In de afgelopen
drie jaar ging het immers niet al te best voor Hamilton bij
Mercedes, al had dat ook voor een heel groot deel met de auto te
maken. "Tot nu toe zijn we er gewoon niet in geslaagd om de auto
consistent te laten presteren", zo stelt Mercedes-teambaas Wolff in
gesprek met Auto Motor und Sport . "En om de coureurs iets te geven
dat voorspelbaar is, dat genoeg downforce heeft, dat niet stuitert
of springt, dat een acceptabel weggedrag heeft, waarbij de
bandenslijtage goed onder controle kan worden gehouden en (de
banden, red.) niet te koud of te heet zijn... We zijn niet in staat
geweest om hem een goede auto te bieden." Hamilton had het de
laatste drie jaar niet gemakkelijk bij Mercedes. Hij moest twee
keer zijn meerdere erkennen in George Russell, wat betreft de
WK-stand. En in 2024 had hij de grootste moeite om in de
kwalificatie sneller te zijn dan zijn teamgenoot. "Deze generatie
auto's past niet bij Lewis. Hij remt laat en gaat agressief de
bochten in. De auto en de banden vergeven dat soms niet, omdat de
banden de belasting niet aankunnen", zo doet Wolff toch een
enigszins opvallende uitspraak over zijn voormalig pupil. Voor de
start van het F1-seizoen 2024 was al bekend dat Hamilton vanaf 2025
de overstap zou maken naar Ferrari. Maar Wolff benadrukt nu dat de
zevenvoudig wereldkampioen in het afgelopen seizoen niks heeft
weggeven. "Lewis is daar te professioneel voor", zo zijn de
afsluitende woorden van de teambaas van de Zilverpijlen.
vraag is wat de zevenvoudig wereldkampioen kan laten zien bij de
Scuderia. Kan hij in de voetsporen van Michael Schumacher treden of
wordt de gewaagde overstap toch een teleurstelling? In de afgelopen
drie jaar ging het immers niet al te best voor Hamilton bij
Mercedes, al had dat ook voor een heel groot deel met de auto te
maken. "Tot nu toe zijn we er gewoon niet in geslaagd om de auto
consistent te laten presteren", zo stelt Mercedes-teambaas Wolff in
gesprek met Auto Motor und Sport . "En om de coureurs iets te geven
dat voorspelbaar is, dat genoeg downforce heeft, dat niet stuitert
of springt, dat een acceptabel weggedrag heeft, waarbij de
bandenslijtage goed onder controle kan worden gehouden en (de
banden, red.) niet te koud of te heet zijn... We zijn niet in staat
geweest om hem een goede auto te bieden." Hamilton had het de
laatste drie jaar niet gemakkelijk bij Mercedes. Hij moest twee
keer zijn meerdere erkennen in George Russell, wat betreft de
WK-stand. En in 2024 had hij de grootste moeite om in de
kwalificatie sneller te zijn dan zijn teamgenoot. "Deze generatie
auto's past niet bij Lewis. Hij remt laat en gaat agressief de
bochten in. De auto en de banden vergeven dat soms niet, omdat de
banden de belasting niet aankunnen", zo doet Wolff toch een
enigszins opvallende uitspraak over zijn voormalig pupil. Voor de
start van het F1-seizoen 2024 was al bekend dat Hamilton vanaf 2025
de overstap zou maken naar Ferrari. Maar Wolff benadrukt nu dat de
zevenvoudig wereldkampioen in het afgelopen seizoen niks heeft
weggeven. "Lewis is daar te professioneel voor", zo zijn de
afsluitende woorden van de teambaas van de Zilverpijlen.