'Eerste aerodynamische wijzigingen Ferrari bij GP van Spanje'

De Grand Prix van Azerbeidzjan komt nog te vroeg voor het team van Ferrari, dat op dit moment voornamelijk lijkt te kampen met een gebrek aan neerwaartse druk. Waar de V6-turbo van Ferrari juist de sterkste van het veld is, kruipt de wagen in vergelijk met haar tegenstanders door de bochten.
Aandacht zal vooral uitgaan naar de achterkant van de wagen. Tegenover Auto, Motor und Sport laat Binotto weten dat men de achtervleugel van de SF90 aan wil passen, zodat deze beter tot zijn recht kan komen op meerdere circuits. De vleugel die door Mercedes wordt gebruikt zal daarbij volgens de Italiaan als voorbeeld dienen. Mercedes geeft ten overstaande van hetzelfde medium aan te verwachten dat Ferrari ook de voorzijde van de wagen aan moet passen, omdat het anders de balans verliest.
Hetzelfde Duitse medium meldt dat de SF90 wél sterk was in Bahrein, omdat de achtervleugel van de wagen op dat specifieke circuit juist goed tot zijn recht kwam. In Sakhir is minder downforce nodig dan op het circuit in Sjanghai, bovendien konden de banden op de lange rechte stukken afkoelen.
De teller van Ferrari staat momenteel op 73 WK-punten, waar grote rivaal Mercedes liefst 130 stuks heeft verzameld. De zilverpijlen mochten al driemaal een dubbelzege bejubelen, waar de rode brigade tot slechts twee podiumplaatsen reikte.
Met medewerking van Aaron Deckers

Top Headlines

Oudere Top Headlines