Verstappen bleef koel ondanks alle irritaties: "Dat leidt me niet af"
Het raceweekend in Hongarije was er een om niet snel te vergeten,
maar Max Verstappen zal dat wel willen doen. Hij sloeg al op zijn
stuur na de kwalificatie, waar hij 46 duizendsten tekort kwam voor
poleposition. In de race dacht hij vervolgens in de eerste bocht de
tweede plek over te nemen van Lando Norris, maar die positie moest
hij al snel weer teruggeven. Na de eerste serie pitstops ging het
al helemaal mis voor Verstappen. Lewis Hamilton haalde hem in met
een undercut en bij de tweede pitstop zat ook Charles Leclerc voor
de Nederlander. Het zorgde ervoor dat Verstappen zwaar geïrriteerd
op de boordradio kwam en zijn frustraties niet onder stoelen of
banken stak. Vooral zijn race-engineer Gianpiero Lambiase moest
eraan geloven, want de commentaren van de Nederlander waren niet
mals. Volgens Verstappen raakte hij echter niet afgeleid door alle
discussies op de radio. "Natuurlijk ben ik geïrriteerd, maar ik heb
me al eerder geërgerd. Soms druk je op de radiobutton om je mening
te geven en dat heb ik tijdens de race gedaan", zo begint
Verstappen zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365 "Ik
hoopte dat de tweede pitstop misschien een betere call zou zijn,
maar dat was niet het geval. Het geeft geen afleiding als ik aan
het rijden ben. Ik ben namelijk wel geïrriteerd, maar je
concentreert je ook weer op wat je moet doen. En dat is natuurlijk
het controleren van de auto."
maar Max Verstappen zal dat wel willen doen. Hij sloeg al op zijn
stuur na de kwalificatie, waar hij 46 duizendsten tekort kwam voor
poleposition. In de race dacht hij vervolgens in de eerste bocht de
tweede plek over te nemen van Lando Norris, maar die positie moest
hij al snel weer teruggeven. Na de eerste serie pitstops ging het
al helemaal mis voor Verstappen. Lewis Hamilton haalde hem in met
een undercut en bij de tweede pitstop zat ook Charles Leclerc voor
de Nederlander. Het zorgde ervoor dat Verstappen zwaar geïrriteerd
op de boordradio kwam en zijn frustraties niet onder stoelen of
banken stak. Vooral zijn race-engineer Gianpiero Lambiase moest
eraan geloven, want de commentaren van de Nederlander waren niet
mals. Volgens Verstappen raakte hij echter niet afgeleid door alle
discussies op de radio. "Natuurlijk ben ik geïrriteerd, maar ik heb
me al eerder geërgerd. Soms druk je op de radiobutton om je mening
te geven en dat heb ik tijdens de race gedaan", zo begint
Verstappen zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365 "Ik
hoopte dat de tweede pitstop misschien een betere call zou zijn,
maar dat was niet het geval. Het geeft geen afleiding als ik aan
het rijden ben. Ik ben namelijk wel geïrriteerd, maar je
concentreert je ook weer op wat je moet doen. En dat is natuurlijk
het controleren van de auto."