Verstappen verklaart slecht begin en wil Red Bull-onderzoek na GP Las Vegas
Een touche met Charles Leclerc, vijf seconden straf, een touche met
George Russell en een tegenvallende eerste stint. Max Verstappen
maakte het allemaal mee, maar uiteindelijk won hij toch de GP van
Las Vegas. Hoe heeft hij dat toch geflikt? "Een goede vraag!",
lacht Verstappen na de race tegenover onder meer RacingNews365 .
"Ik bleef gewoon gaan! Het was hectisch, ja, zeker in het begin met
die vijf seconden straf en toen we daarna een pitstop moesten maken
vanwege de slijtage. Om een of andere reden waren we niet goed op
de medium banden." Na die eerste stint zette Verstappen echter weer
vol goede moed de weg terug omhoog in. "Na de pitstop kwam ik in
wat verkeer terecht en moest ik geduldig zijn om daar doorheen te
komen. Dat ging goed, maar toen had ik mijn momentje met George
(Russell, red.). Volgens mij zag hij me niet en zo beschadigde hij
mijn voorvleugel." "Gelukkig was de structuur van de vleugel nog in
orde, wat erg belangrijk was. Daarna kwam de safety car op de baan
en dus gingen we opnieuw naar binnen de pitstraat in voor een
tweede set harde banden. Daarna was het heel leuk en zat er een
McLaren en een Alpine tussen mij en Checo en Charles. Zodra ik aan
hen voorbij was, kon ik me voegen bij dat gevecht en vol gas
doorrijden tot het einde van de race. Dat was heel cool!" Wat
gebeurde er in die eerste stint? Op basis van alleen die eerste
stint had Verstappen de race nooit kunnen winnen. Wat ging er mis
tijdens die negentien ronden op medium banden? De Nederlander tast
vooralsnog in het duister en wil dat zijn team de onderste steen
boven gaat halen. "Ik heb momenteel nog geen idee. Dat moeten we
gaan onderzoeken. Op donderdag ging alles namelijk goed in de lange
runs. De medium banden waren toen prima!" "De harde banden waren
juist beter bestand tegen het grainen, want dat was mijn probleem
op de medium banden. De medium banden gingen achteruit en dan
verlies je veel grip, dat is wat er gebeurde in de eerste stint. Op
de harde banden duurde het heel lang voordat dat probleem optrad,
dus dat heeft me zeker geholpen", aldus de drievoudig F1-kampioen.
George Russell en een tegenvallende eerste stint. Max Verstappen
maakte het allemaal mee, maar uiteindelijk won hij toch de GP van
Las Vegas. Hoe heeft hij dat toch geflikt? "Een goede vraag!",
lacht Verstappen na de race tegenover onder meer RacingNews365 .
"Ik bleef gewoon gaan! Het was hectisch, ja, zeker in het begin met
die vijf seconden straf en toen we daarna een pitstop moesten maken
vanwege de slijtage. Om een of andere reden waren we niet goed op
de medium banden." Na die eerste stint zette Verstappen echter weer
vol goede moed de weg terug omhoog in. "Na de pitstop kwam ik in
wat verkeer terecht en moest ik geduldig zijn om daar doorheen te
komen. Dat ging goed, maar toen had ik mijn momentje met George
(Russell, red.). Volgens mij zag hij me niet en zo beschadigde hij
mijn voorvleugel." "Gelukkig was de structuur van de vleugel nog in
orde, wat erg belangrijk was. Daarna kwam de safety car op de baan
en dus gingen we opnieuw naar binnen de pitstraat in voor een
tweede set harde banden. Daarna was het heel leuk en zat er een
McLaren en een Alpine tussen mij en Checo en Charles. Zodra ik aan
hen voorbij was, kon ik me voegen bij dat gevecht en vol gas
doorrijden tot het einde van de race. Dat was heel cool!" Wat
gebeurde er in die eerste stint? Op basis van alleen die eerste
stint had Verstappen de race nooit kunnen winnen. Wat ging er mis
tijdens die negentien ronden op medium banden? De Nederlander tast
vooralsnog in het duister en wil dat zijn team de onderste steen
boven gaat halen. "Ik heb momenteel nog geen idee. Dat moeten we
gaan onderzoeken. Op donderdag ging alles namelijk goed in de lange
runs. De medium banden waren toen prima!" "De harde banden waren
juist beter bestand tegen het grainen, want dat was mijn probleem
op de medium banden. De medium banden gingen achteruit en dan
verlies je veel grip, dat is wat er gebeurde in de eerste stint. Op
de harde banden duurde het heel lang voordat dat probleem optrad,
dus dat heeft me zeker geholpen", aldus de drievoudig F1-kampioen.